Brev:
Klar til skemad - hvad synes du om min plan?
10. oktober 2010
Alder:
5 mdr.
Klar til skemad - hvad synes du om min plan?
Hej..
Jeg skriver til dig ang min datter Rebecca på 5 mdr.. Da jeg har et par spørgsmål.
Jeg er begyndt at tilbyde hende skemad 2 gange om dagen men er usikker på om hun er klar til det. Om middagen får hun hjemmelavet risgrød og om aften kartoffel og gulerod der er blendet. Men når jeg tilbyder hende det lukker hun munden sammen og kan osse godt finde på at græde når jeg tilbyder hende det. Men er startet fordi at hun ikke synes at flasken er så intressant og tænkte at hun jo skulle have noget mad..
Hendes dag har de sidste par dage set sådan ud.
kl. 06.00 - 06.30 - vågner
kl. 08.30 spiser ca 150 ml og puttes til 1. lur
kl. 11.30 bliver tilbudt risgrød spiser ca 10 g
kl. 12.30 bliver tilbudt mme men afviser for det meste og puttes til 2. lur
kl. 16.00 - 16-30 tilbydes mme men spiser ikke meget max 100 ml og puttes til 3 lur (men tit og ofte springer hun denne lur over)
Kl. 17.30 tilbydes grønsagsmos men lukker bare munden helt sammen (tager måske en enkel skefuld)
kl. 19.30 spiser 180 ml (50 ml vælling resten almindelig mme)
kl. 02.30 spiser 150 ml.
Hvad synes du om denne plan.
(disse sovetider har hun haft længe)
Det var det første spørgsmål.
Andet spørgsmål går på at hvis man selv laver hendes mad risgrød mv hvor lang tid kan det holde sig i køleskabet?
Hvad gør man hvis man f.eks er i byen og hun skal have skemad? (i kvikly f.eks hvor man ikke lige kan komme til at lave det)
Skal man starte på skemad når hun er 6 mdr gammel eller kan man vente til hun selv viser tegn på at hun trænger til mere mad?
Tredje spørsmål.
Tit og ofte vågner hun om aften omkring kl 24.00 - 01.00 og er ked af det og har brug for at komme op og blive trøstet, men falder i søvn på armen ligeså snart man har taget hende op, hun er meget ulykkelig og græder - hvorfor?
Her var så lige et par spørgsmål fra mig af.