Svar: Reaktion efter besøg på skadestuen
10. oktober 2010
Alder:
18 mdr.
Kære Pernille
Jeg er ked af at høre at Mikkel er kommet så slemt til skade, det er altid hårdt, når der sker børnene noget - både for barn og forældre ...
Der er ingen tvivl om at det for Mikkel har været en meget ubehagelig oplevelse, fyldt med smerte og angst og det er derfor han reagerer som han gør nu. Det har gjort ondt og han er stadig så lille at det er begrænset, hvor meget I har kunne forklare ham, det har været skræmmende at køre med ambulancen, lydende, ankomme til sygehuset, de hvide kitler, blive syet osv. Det er helt naturligt at han reagerer, det er et sundhedstegn :)
Derfor drømmer han om det og vågner, græder, søger jer ekstra meget og det er vigtigt at du netop lader ham putte og nusse lidt ekstra lige nu.
Du kan med fordel prøve at låne bøger på biblioteket om børn der bliver indlagt på sygehuset, børn der kommer til skade. Der findes billedebøger som handler om dette og det kan hjælpe ham at få læst disse bøger højt og få sat lidt billeder på og lidt ord på og dermed få det lidt bedre bearbejdet :)
Rigtig meget held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske