Brev:
Hjælp til at tygge og synke
10. oktober 2010
Alder:
9 mdr.
Hjælp til at tygge og synke
Hej Helen.
Måske et lidt dumt spørgsmål.
Min datter fik sin første tand næste 8 måender gammel, og jeg har derfor været tilbageholdenx med at komme "tykke-mad" i munden på hende. Det gør jeg så nu. Hu har bare så svært ved at finde ud af at tykke dette. Sætter jeg fx, et stykke rugbrød hen foran hendes mund, så hun kan tage en bid - ja, så suger hun på det istedet. Hun åbner munden fint, når jeg kommer noget i munden på hende. Hvis det lykkes at det bliver derinde, så kløjs hun oftes i det - og måske får krummerne hende lige til at kaste op. Jeg forsøger at holde hende øjenkontakt og vise at jeg tykker og så synker.
Det ser ud som om hun meget gerne vil smage hvad vi andre har på vores tallerkner, og derfor åbner hun også munden. Det ender dog med at blive en dårlig oplevelse for hende.
Måske skulle det være helt naturligt at kunne tykke og spise. Især synke-delen er svær for hende at hitte ud af.
Har du et godt råd? så er jeg sikker på, at min datter vil blive glad.
Venlige hilsener