Brev:
Jern og D-vitamin
11. oktober 2010
Alder:
12 mdr.
Jern og D-vitamin
Hej Helen
Mit spørgsmål går på, om min datter får nok jern og d-vitamin.
Hendes madindtag er til tider utrolig sparsomt, andre gange spiser hun rigtig godt. Jeg vil betegne hende som småtspisende, ikke kræsen.
Hun får pt 230 ml vælling og grød lavet på mme om morgenen (er i gang med den sidste pakke, efterfølgende laver vi grøden på vand/sødmælk).
I vuggestuenstuen har de til tider store vanskeligheder med at få hende til at spise andet end brød og grød. Er ikke bekymret, for ved at hun sagtens kan spise og gør det jo også af og til.
Jeg synes det er meget svært at gennemskue om hun får dækket behovet for jern og D-vitamin. Hun har i en lang periode ikke spist ret meget kød/fisk - hun er nærmest på slankekur og sluger den ene grøntsag efter den anden.
Hun får tilbudt en vitaminpille og spiser ca. en halv.
Skal/bør jeg supplere med D-dråber og jerndråber? Halv dosis/fuld dosis? Kan hun få for meget tilskud??
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Nina