Brev:
Ændret søvnmønster - 23 mdr.
13. oktober 2010
Alder:
23 mdr.
Ændret søvnmønster - 23 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar angående vores datters udvikling. Jeg har et andet spørgsmål, som ligger tæt på mange af de andre spørgsmål, du får herinde.
Vores datter kom ind på sit eget værelse, da hun var lidt over et år. Det gik fint, og det fik hende faktisk til at lære at sove igennem, hvilket hun indtil da havde haft problemer med.
Det skal siges, at vi har en reol med mapper og en del andre af vores ting inde på værelset, mens hun har sine legeting i stuen, men det har ikke virket som om, at det generede hende.
Vi har som regel kunnet lægge hende i tremmesengen, synge en godnatsang, lukke døren, og så faldt hun i søvn af sig selv.
For nogle uger siden var hun syg og svingede mellem 39 og 40 i feber i fem dage. Derfor følte jeg mig mest tryg ved at lade hende sove mellem os i dobbeltsengen, så vi kunne holde øje med hende.
Efter hun er blevet rask, vil hun slet ikke ned i sin tremmeseng, som hun ellers har sovet i, siden hun var 4 måneder.
Lige så snart vi sætter hende derned, skriger hun og rækker hænderne op til os. Hverken sutter, bamser eller godnathistorier hjælper. Det gør hende tvært imod endnu mere gal, at vi prøver at spise hende af med den slags.
Et par af hendes bamser er til vask. Jeg håber, at det måske kan hjælpe lidt, når de er tørre. Men jeg tvivler lidt på det, da det aldrig har interesseret hende særligt meget at putte med bamserne.
Det eneste der hjælper er, at vi tager hende og lader hende sidde og falde i søvn i vores favn.
Ud over dette er hun også begyndt at vågne og græde i løbet af natten. Som regel orker vi ikke andet end at tage hende ind og lade hende sove resten af natten i vores seng.
Har du et godt råd til, hvordan vi får hende til at genoptage de gode gamle vaner, som vi jo mener, fungerede rigtig godt?
Hilsen