Svar: Gråd, opdragelse og uenighed
12. juli 2004
Alder:
5 år
Hej med dig
Nej du er bestemt ikke ved siden af og så vidt jeg ved, følger ger der ikke en manual med, når man føder børn, men nu er jeg jo ikke jordemoder:o)
Jeg synes du har fat i nogle meget vigtige ting. Børn bør ikke græde dagligt, børn har brug for at man siger nej, når man mener det og så holder fast ved dette, børn har brug for at blive lyttet til, blive forstået og trøstet og ikke ignoreret.
Samtidig så er det jo utroligt svært at være barn her, at skulle bo to forskellige steder og forholde sig til forskellige regler, en anden person osv. Hvad forventer de, når de er hos jer og hvad er jeres forventninger til dem? Det er jo bestemt ikke sikkert at det er det samme.
Der er kommet en ny bog som hedder 'Mor, far og alle de andre' skrevet af Christine Byriel. Den handler om skilsmisse, om de forhold som kan forbedre eller forhindre trivslen for både børn og voksne. Måske kan den hjælpe dig.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske