Brev:
Spørgsmål om mavekneb, hofteskred, tænder og søvn
15. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Spørgsmål om mavekneb, hofteskred, tænder og søvn
Hej
Jeg har nogle spørgsmål, og håber du kan hjælpe.
Jeg er lige blevet mor til en dejlige dreng på nu 4 uger gammel.
Det første spørgsmål er at han har ondt i maven, prutter meget og græder hver gang han skal prutte eller har afføring. Han laver i bleen hver 3 time...mindst. Vi giver ham mylicon, men det hjælper ham kun i det han får det... vel fordi det smager godt, og så græder han videre. Han får også zoneterapi, og vi føler det har hjulpet lidt, men ikke nok. Vi masserer ham på alle måder vi har lært. Hvad kan vi ellers gøre?
Andet spørgsmål:
Vi har lige været til lægen med ham, og han har hofteskred i venstre side, lægen sagde at han skulle have en beskytter på i 3 mdr. Jeg syntes det er lidt vildt, at han skal have den på i så lang tid, er det lidt egoistisk at tænke sådan, for det er jo på grund af besværet, at jeg syntes det er belastende at han skal have den på.
Tredie spørgsmål:
Han er allerede begyndt at få tænder, 4 i undermunden, og et par stykker i overmunden, hvornår begynder de at gøre ondt på ham, og hvor lang tid tager det før at de vokser helt op. Man kan se at de er på vej, men jeg kan ikke mærke dem helt endnu. Kan det være dem der gør ondt?
Sidste spørgsmål:
Han sover ikke særlig godt, ikke fordi han græder (ud over når han har ondt) men han sover måske en time højst to, 3 gange om dagen og vil have mad hver anden time om natten, det er lidt hårdt, da jeg altid har haft brug for min søvn.
Det er hårdt at være mor
Kærlig hilsen Birgitte