Svar: Kun kop
13. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Kristina
Din søn vil fortsat have behov for 3/4 liter mælk i døgnet og evt. mere med den alder han har og de fleste børn vil ikke kunne tage denne mængde af en kop. Der er dog altid undtagelser:o)
Mit forslag er derfor at du fortsat ammer f.eks. morgen og aften og så suplerer med mælk af kop til måltiderne og ind imellem. Hvis han er rigtig godt til at drikke af kop, kan det godt lade sig gøre.
Efterhånden som han tager mere og mere af kop, kan du stoppe med amningen, hvis du gerne vil. Det er dog altid nemmest at stoppe amning, når både mor og barn er parate til det, men det er jo en anden snak.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske