Brev:
Amning - hyppighed
26. oktober 2010
Alder:
2 mdr.
Amning - hyppighed
Hej
Du giver jo nogle brugbare svar, så du får lige et spørgsmål til;-)
Min dreng er nu 8 uger og vejer omkring 7,5 kg - han vejede 4710 gram ved fødselen, så han er en stor fyr.
Amningen driller mig lidt i øjeblikket, forstået på den måde at jeg synes han spiser hyppigt ved mig. Jeg prøver så vidt muligt at der skal gå minimum 3 timer mellem hver amning (aften undtaget) - men det lykkes ikke altid.
- Hvor mange amninger i døgnet anbefales til en stor dreng på 8 uger?
- Er det bedst at give ved begge bryster ved hver måltid, eller kan jeg nøjes med at give ved begge bryster, hvis jeg fornemmer at mælkemængden skal lidt op?
Venlig hilsen
Lone