Svar: At gå når man er lidt rund?
27. oktober 2010
Alder:
14 mdr.
Kære Ingrid og Maries mor
Jeg synes ikke du skal sætte "gå-udstyret" væk, men i stedet gå ud fra at lillepigen sætter sig, hvis hun bliver træt i benene og ikke har kræfter til at gå mere ...
Det er naturligvis vigtigt at I ikke pacer hende, som du selv skriver, men det kunne jeg nu ikke forestille mig at I gjorde. Dertil kommer at hun jo rejser sig og går ved tingene selv og det kan og skal I naturligvis ikke hindre hende i. Børn skal have lov til at bevæge sig og udvikle sig i det tempo, som de viser tegn og behov for og når hun har lyst til at gå, så skal hun have lov til at gå :)
Så jeg synes I skal stole på, at hun stopper, når hun har fået nok og er blevet træt :)
Nogle børn bliver store fordi de sidder for stille, andre børn er bare fysisk store og har ingen problemer med at komme rundt - og børn der hører til sidste gruppe, skal man ikke være så bekymret for :)
Rigtig god weekend! Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske