Brev:
Er løbet kørt?
13. juli 2004
Alder:
4 mdr.
Er løbet kørt?
Kære Netsundhedsplejerske
Min datter er netop fyldt 4 måneder, og jeg har bemærket at hun ofte gnider øjne og næse - kan det være allergi?
Hun er en stor pige og har allerede fordoblet sin fødselsvægt! Jeg ammer hende fuldt ud, men er for nyligt begyndt at give hende lidt risgrød midt på dagen. Hun er vild med det, men spiser ikke en hel dl og vil altid ha bryst til dessert.
Jeg er selv glad for at give hende det fordi hun kan lide det, og vi har intet bøvl haft med maven...
Men hun kan sagtens undvære, og jeg har masser af mælk - og jeg læser alle steder at det er bedst at amme fuldt til 6 mdr.
Nu er mit spørgsmål, så det - er løbet kørt mht til at beskytte hende mod allergi? Og hvad tror du den ofte gniden øjne og næse kan betyde? (hun gnider mest når hun sutter eller er søvnig) Skal jeg konsultere lægen, og stoppe med at give hende grød (færdigkøbt risgrød m pære).
Jeg er virkelig i syv sind fordi jeg på den ene side er nervøs for allergier (vi har kat!), men på den anden side har det godt med at give hende grød! Jeg håber meget du kan hjælpe - og jeg skylder nok at fortælle at hun allerede fik sin første grød som 3½ måned gammel fordi hun var SÅ sulten! Hun har dog ikke fået det hver dag siden! (Jeg ved godt det var for tidligt i forhold til det anbefalede - men jeg var træt og hun ku li det... :-/)
Mange hilsner og på forhånd tak fra den lidt nervøse mor..