Svar: Rå gulerod
29. oktober 2010
Alder:
21 mdr.
Kære Astas mor
De fleste børn vil godt kunne kapere rå gulerød og andre typer af råkost når de er ca 1½ år og opefter. De vil på det tidspunkt være så gode til at tygge, at de får bearbejdet maden godt i munden inden den kommer ned i mave og tarm, og det hjælper på optagelsen af fødevarerne, at de netop kan tygge dem.
Jeg ser ikke nogen problemer i at du giver din datter lidt rå gulerod. Nu kan netop gulerod jo rives på mange måder og river du det ganske fint og iblander lidt æble og måske lidt rosiner, lidt ananas eller mandarin, så er det ofte et hit hos børn og rigtig fint netop at få lidt sundt i dem på den måde.
Fortsat god appetit! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske