Brev:
Hvordan får jeg hende til at spise grønsagsmos
29. oktober 2010
Alder:
5 mdr.
Hvordan får jeg hende til at spise grønsagsmos
Kære Helen.
Tak for dit sidste brev. Min datter tager fint på igen og jeg oplever ingen problemer med amningen, dog vil hun stadig ikke tage mme, så jeg har så småt opgivet at lære hende at tage flaske. Hun vejer 7 kg og er 68 cm lang.
Hun er nu 5,5 måned og vi er godt i gang med grøden. For 3 uger siden gik vi i gang med grønsagsmosen og det er ikke det store hit. Jeg har prøvet flere forskellige slags grønsager (gulerod, kartoffel, pastinak, ærter, majs) i nogle dage, så har jeg forsøgt med nogle andre i nogle dage, men hun vil ikke rigtig spise det. Jeg har også forsøgt købe mad og det er det samme.
Hun er meget glad for risgrød som hun får både morgen og aften. Til frokost forsøger jeg med grønsagsmos som så ikke går så godt. Har du nogle gode råd til, hvordan jeg kan få hende til at spise grønsagsmosen? Skal jeg også begynde, at introducere hende til anden slags grød?
Udover skemaden 3 gange dagligt ammer jeg hende, når hun vil.
Venlig hilsen
Nana