Brev:
At sove videre
30. oktober 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
At sove videre
Hej Helen,
Min soen (2 aar og 2 mdr) har aldrig vaeret super til at sove og vaagner desvaerre stadig ofte flere gange om natten og skal hjaelpes tilbage i soevnen med sutten/troestes etc.
Hans sengetid og lur-tid er heldigvis nu ret faste, men min bekymring er at jeg syns han sover for lidt! Har laest at han alder boer sove mellem 12 og 14 timer i doegnet - han sover kun i alt 11,5 timer (ti timer nat og 1,5 time til lur)! Han gaar i boernehave fra 9 til 12.30 og sover derefter - endnu en lur senere paa dagen er derfor ikke mulig da det saa bliver for taet paa sengetid.
Boern er selvfoelelig forskellige og har ikke brug for samme antal timers soevn - men jeg syn han ofte virker traet i loebet af dagen - som viser sig i surhed/"anfald" af hysteri, beklagelser, for meget "haenge" paa mig og falden i staver etc.
Naar han vaagner om natten/tidlig morgen forsoeger jeg at faa ham tilbage i soevn, men oftest ikke muligt - han er ogsaa ganske frisk om morgenen og derfor ikke der klar til at sove videre - men mit spoergsmaal er kan jeg - og i saa fald - hvordan goere noget for at faa ham til at sove mere??
TAK
lone