Brev:
Byttet om på dag og nat
31. oktober 2010
Alder:
1 mdr.
Byttet om på dag og nat
Hej Helen.
Skriver lige endnu et spørgsmål til dig. Jeg har en søn på 1 måned som siden han var en uges tid vågner ved 4 tiden og derfra er han bare vågen.. Ligger og brummer, giver sig og skælder ud helt enormt og bliver kun rolig når jeg ligger med ham i mine arme og vugger ham. Så ligger vi sådan i 1-2 timer hvor storesøster så ofte er vågnet af det og kommer ind til os og så lægger han sig til at sove igen en times tid, tit efter han har haft afføring. Hvilket han i øvrigt ikke har mere om natten, så har også tænkt om det kan være maveproblemer der holder ham vågen?
Ved de små ikke har noget rytme og så alligevel sover han de fleste dage næsten fra kl 17 og derefetr vågner han nærmest kun for at spise og måske ganske kort vågen og sover så igen. men synes jo ikke det er særlig passende at natten er fra 17-4... Hmm... Er der noget man kan gøre for at forsøge at få ham til at rykke dette? Min erfaring er at det ikke er smart at holde ham vågen når han virker træt. Synes nærmest han er umulig at få til at sove når han er overtræt og sådan var det også med storesøster.
Vi har jo også en datter på 20 måneder og er så træt så træt. Synes også han spise en del om natten. Typisk kl 21-22.00, 23.00-00.00, 1.30-2.30, 4. Eller er det helt normalt i starten? Vores datter spiste bare kun kl 22 og 4 og sov så til kl 8...
Han spiser om dagen typisk hver 2,5-3 time og oveni det også af og til en ekstra tår at sove på... Er det ikke meget? Igen sammenligner jeg naturligvis med min datter som kun spiste hver 3.-4. time.
Ja synes det er mange gange jeg ammer om natten og så når han vågner så tidligt... Men må også sige jeg heller ikke har prøvet på andet da jeg ved det hjælper at lægge ham til og er så bange for han vækker storesøster. Men nu har vi flyttet soveværelse lidt væk fra hende, så jeg evt kan eksperimentere lidt uden hun vågner, men ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at ændre på de mange amninger og den tidlige start på dagen, hvis der ellers er noget at gøre?
Er bare så træt og synes det er så svært at finde overskud til dem begge to når man ikke får lidt sammenhængende søvn.
Kærlig hilsen
Diana