Brev:
Gider ikke skemad - 6 mdr.
1. november 2010
Alder:
6 mdr.
Gider ikke skemad - 6 mdr.
Hej Helen..
Tak for en dejlig brevkasse..
Har endnu engang brugt for lidt hjælp til min datter.
Rebecca bliver 6 mdr her den 7 November, men er ikke intressert i skemad hun lukker bare munden eller drejer hovdet.. Men hun lukker fint op hvis hun bliver tilbudt f.eks en agurk eller en banan. Hun gaber osse hvis hun sidder på mig mens jeg spiser og når gaflen så køre forbi hendes hovede og ligeledes gaber hun op når jeg tilbyder hende væske af kop, så tror hun er klar til skemaden.
Har prøvet:
Hjemmelavet risgrød
Købt risgrød
Købt hirsegrød
Frugtmos både købt og hjemmelavet
Købt grønsagsmos
Hjemmelavet grønsagsmos
Frugt grød som er beregnet fra 6 mdr
Men intet hjælper hun vil bare ikke have det. Hun tager måske en enkel tsk nogle gange..
Hendes dagsplan for nu ser nogenlunde sådan ud (den har været lidt svingene den sidste uge da hun har været syg)
kl. 06.00 - 06.30 står vi op.
kl. 08.00 - 08.30 puttes til formiddags lur og bliver tilbudt flaske og drikker for det meste 180 ml sover til et sted mellem 10.00 - 11.00
kl. 12.30 - 13.00 puttes igen og bliver tilbudt flaske men afviser tit og ofte men nogen gange spiser hun måske 40 - 50 ml. Sover til et sted mellem kl 14.00 - 15.00
kl. 16.30 - 17.00 puttes igen og bliver tilbudt flaske spiser 180 ml. Sover 30 min. Til jeg vækker hende. (da jeg gerne vil have hende i seng til natten til ordentlig tid, og hvis hun fik lov sover hun gerne en time eller to)
kl. 19.30 puttes til natten og spiser 180 ml (prøvede igår at tilbyde hende vælling men uden held ville kun have 50 ml.)
Kl. 02.00 - 04.00 får hun en flaske igen på 180 ml.
Hvordan lyder denne plan? Og hvordan får jeg begyndt med skemaden når hun bare afviser?
Når hun nu er 6 mdr gammel skal man så osse starte langsomt op med skemad og starte med maden fra 4 mdr?
Vil gerne have hende igang med skemad da hun jo ikke spiser meget mælk i forvejen og er gået lidt i stå med hensyn til vægten.
Venlig hilsen
En noget frustret mor.