Brev:
Vil sove hos os
7. november 2010
Alder:
2 år, 8 mdr.
Vil sove hos os
Kære Helen.
A er nu snart 3 år og vi har været så heldige at få plads til ham i en integreret institution, så han skal blive der indtil han skal i skole.
Da han blev født boede vi i en 1 værelses og havde store problemer med at han altid blev vækket blot vi ik forbi hans seng.
Da han blev 1 flyttede vi op i en dejlig 3 værelses og den første nat i den nye lejlighed var den første nat han sov igennem - 14 timer i stræk.
Han begyndste i institutionen var der ingen problemer men nu - 2 måneder senere - vågner han hver dag omkring midnat og græder. Uanset hvad vi prøver for at få ham til at falde til ro igen, ender det altid med at hans dyne, tæppe og pude bliver flyttet ind på vores soveværelse, hvor han kravler op og putter mellem os - og det om han så skal slæbe det hele selv.
Han er umulig at få til at falde til ro, uanset om vi begge to kommer ind på hans værelse og forsøger at få ham til at blive i sin seng. Vi har sågar forsøgt at jeg (jeg vejer ikke ret meget) ligger i hans seng med ham, men lige lidt hjælper det - han slæber sin dyne og tæppe ind i soveværelset og lægger sig. Han falder gerne i søvn omkring 20 minutter senere og så kan vi lægge ham tilbage i hans egen seng.
Vi er ret sikre på at det er en reaktion på den nye institution, men hvad kan vi gøre?
Vores routine om aftenen er:
Mellem 19 og 19:30 - Han kommer ind på værelset, bliver skiftet og får nattøj på. Medicinen gives (Salbuvent mod hoste), han får børstet tænder og noget at drikke. Der puttes, læses godnathistorie og synges godnatsang. Så siger vi godnat og slukker lyset.
Derefter ligger han vågen lidt men er altid faldet i søvn kl 21 når vi kigger ind til ham.
kl 23-23:30 vågner han igen, klynker og græder og tager sine ting og slæber dem ind til os.
Er der noget du kan anbefale at vi prøver?
Kærlig hilsen M