Brev:
Korte lure - sove videre
8. november 2010
Alder:
2 mdr.
Korte lure - sove videre
Hej
Min dreng er nu 10 uger og han driller mig stadig med søvn om dagen.
Ca. 1½ efter han er vågnet om morgenen er han klar til dagens første lur - jeg putter ham ud i barnevognen og han falder hurtigt i søvn. Som regel uden sut eller andre "hjælpemidler". Når han så har sovet i ca 45. minutter vågner han op og skal have hjælp til at sove videre. Nogle gange skal han have hjælp i 15-30 minutter, men sover så godt videre. - total kan han sove i op til 2-3 timer i den første lur.
Resten af dagen sover han korte lure á 45 minutter til 1 time, og der kan jeg ikke hjælpe ham til at sove videre, selv om jeg hellere ville have at han tog 1 lang lur om eftermiddagen, end to korte á 45 minutter. Om eftermiddagen sover han måske 2-3 lure á 45 minutter.
Jeg har prøvet at amme ham lige før jeg putter ham ud om eftermiddagen, men det gør ingen forskel - han vågner stadig op. Og jeg har prøvet at køre ham godt træt - han vågner stadig op.
Han sover godt om natten - bliver typisk ammet 2 gange og er glad om morgenen. Han vågner stort set aldrig op om natten og skal have hjælp til at sove videre
Nogle gange fornemmer jeg at min lille dreng har brug for længere lure om eftermiddagen.
1. Kan jeg gøre noget for at min dreng bliver bedre til at sove "igennem" om formiddagen uden at vugge med barnevognen og give sut?
2. Plejer børn at blive bedre til at sove "igennem" af sig selv når de bliver fx 3 måneder?
3. Har du et forslag til hvordan jeg får min søn til at sove længere om eftermiddagen?
Jeg håber du kan hjælp, for jeg føler mig godt brugt når hele dagen enten skal vugge med barnevognen eller har en småsur dreng:-)
Hilsen