Brev:
Nægter at spise skemad version 2
10. november 2010
Alder:
8 mdr.
Nægter at spise skemad version 2
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. min datter som ikke ville spise skemad/alm. mad.
Du anbefalede ikke at erstatte med flaske og gav mig følgende plan:
................................................... ...........
Morgen 7.30: Havregrød med frugtmos, vand af kop.
Puttes som nu til lur kl. 9
Formiddag 10.30: ½ bolle med smør, ost, frisk frugt i hånden, frugtmos, vand af kop.
Frokost 12: Rugbrødshapsere med forskelligt smørbart pålæg og suppleres med godt kogte grøntsager, stykker af frikadelle, en kartoffelbåd eller lignende at gumle i selv, suppleres også gerne med grøntsagsmos med kød eller fisk (hjemmelavet eller fra glas), vand af kop.
Flaske og puttes til middagslur ca kl. 13
Eftermiddag 16: ½ bolle med smør, ost, frisk frugt i hånden, lidt tykmælk med revne æbler, rugbrødsdrys eller lignende, vand af kop.
Powernappen springes over
Aften 18: Mere familiemad, ris med sovs, boller i karry, pasta med kødsovs, lasagne, frikadeller (kød eller fiskedeller), laks fra ovnen, - masser af grøntsager, kød, fisk, sovs - mad der smager af noget og udgangspunktet er den mad I spiser. Der skal både være mos og mad i stykker. Vand af kop.
Flaske og puttes til natten 19.30-20
Sen aften eller en gang i løbet af natten: Flaske, som hun kan spise mere eller mindre i søvne eller ammes, når hun vågner og viser behov for brystet.
................................................ ..............
Hun har siden lavet lidt om i sin rytme.
Hun sover nu typisk fra kl. 9.00 til ca. 11.00
og så igen ca. 14.00-16.00.
Og så er hun begyndt at sove igennem om natten
dvs. fra kl. 20.00 til ca. 06.30.
Hun ammes heller ikke mere.
Det betyder jo også at hun ikke få den 3. flaske sen aften/nat.
Hun får flaske inden hun puttes til eftermiddagslur
og så en aftenflaske.
Hvornår skal hun have den 3. flaske så hun når op
på de ca. 500 ml. ??
Det går bedre med at spise grød og rugbrødshapsere, men det er stadig svært at få hende til at spise kartoffel grøntsagsmos og kød/fisk.
Med de 2x lur hun tager er det svært at få passet alle de foreslåede måltider ind....
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
en frustreret mor