Brev:
Appetit
11. november 2010
Alder:
6 mdr.
Appetit
Kære Helen
Jeg føler selv jeg har verdens mest underlige barn på nogle områder. Vores store dreng gav os aldrig problemer mht. at spise, men hende her er virkelig sær.
Jeg har netop købt jerndråber, da hun til trods for, at hun får flaske ikke drikker 400 ml. MME om dagen. Hun får havregrød til morgenmad og kartoffelmos til aftensmad, så det er ikke fordi vi fylder de øvrige måltider med fast føde, at hun ikke drikker så meget.
Som regel vågner hun omkring kl. fem (det skal siges hun sover som regel i gennem fra ca. kl. 20, hvilket vi selvfølgelig er glade for) her får hun en flaske med ca. 165 ml, som regel drikker hun det hele, og sover en time eller halvanden igen. Omkring 8-8.30 får hun havregrød efterfulgt af lur i barnevognen. Ved middagstid har hun som regel fået en flaske med knap 200 ml. Problemet er at den sidste tid har hun kun taget 80-100 ml.
Lidt afhængig af hvornår hun har fået middagsflasken, får hun måske lidt mere flaske inden aftensmad, andre dage slet ikke. Aftensmad spiser hun som regel ok og også meget, men synes alligevel det er lidt mærkeligt at hun fuldstændig afviser flasken et par timer efter. Ville da gerne have hende til at tage lidt inden natten. De sidste nætter er hun også vågnet om natten, hun har dog ikke fået noget at spise, for vil nødigt tilbage til at give noget om natten, når det nu har været unødvendigt i næsten 3 mdr. nu.
Da vi endelig fik hende til at sove igen i nat sov hun så indtil 6.40, hvor jeg så troede hun var rigtig sulten, men hun tog kun 80 ml. Vi spiste morgenmad ca. kl. 8, hvor jeg tilbød hende havregrød, hun tog to skefulde, så nægtede hun at åbne munden mere. Nu har hun så været i barnevognen i 2½ time, tilbød hende igen havregrød, men igen kun to skefulde og så sammenpressede læber.
Er det os der griber det hele forkert an, synes da ikke vi propper hende med mad, så synes det er mærkelig at hun nu kun har fået aftensmad og 80 ml mælk på 17 timer! Det kan godt være det er meget normalt, men vores søn kunne altid spise, og vi har jo kun ham at sammeligne lidt med, selvom vi godt ved at børn er forskellige.
Med venlig hilsen
Helle