Brev:
Skæld ud?
14. juli 2004
Alder:
12 mdr.
Skæld ud?
Hej kære Helen
Min datter på 1 år, er en sund, mild glad og rask pige, som stor trives. Hun elsker mad, sover fint, og elsker at få børstet tænder. Stort set har vi ingen problemer med hende, MEN jeg er i tvivl om hvornår man kan begynde at skælde børn ud. Dvs. hvornår forstå de alvoren i det at få skæld ud.
I spisesituationer, har hun det med, når hun er blevet mæt, at vende tallerkenen omvendt, smide gaflen på gulvet, kyle mad på gulvet osv. osv. Jeg har prøvet at skælde hende ud, ved at sige i et meget bestemt og lidt højt toneleje, at "det må du ikke". Det virker som om, hun overhovedet ikke har forståelse for, at hun rent faktisk får skæld ud, for hun begynder bare at grine og i værste tilfælde skraldgriner hun. Jo højere jeg så råber (jeg ved godt det ikke er hensigtsmæssigt), jo mere skraldgriner hun, fordi hun måske tror at det er en leg.
Hvad gør man?
Med venlig hilsen
og tak for en god brevkasse.... Anne