Brev:
Behov for kontakt og madplan
14. november 2010
Alder:
7 mdr.
Behov for kontakt og madplan
Kære Helen
Så har jeg brug for lidt gode råd igen :-)
Tak for dit sidste gode råd om skemad. Det går rigtig godt igen. Efter at jeg tog mere udgangspunkt i vores mad og mad med smag, er vores datter blevet rigtig glad for skemaden igen. Hun sidder med ved bordet, hygger sig og charmer, specielt sin far :-)
Jeg synes, at vores dage går rigtig godt og de fleste rutiner fungerer. Vores datter er aktiv i løbet af dagtimerne og er begyndt at bevæge sig mere og mere rundt. Vores nætter går ok, men er stadig lidt urolige. Hun har stadig nogle opvågninger, hvor det virker på mig som om hun har brug for fysisk kontakt.
I nat lå hun f.eks. og krammede min arm for at falde i søvn og hver gang jeg prøvede at tage den til mig vågnede hun og blev ked af det. Hun sover i sin egen seng i vores værelse.
Jeg kan se at du til andre nogle gange anbefaler at tage den ene side af tremmesengen af og koble den på forældrenes seng.
Kunne det være en god løsning her i en periode, hvis det er fysisk kontakt hun har brug for eller er det bedre at det forbliver som det hele tiden har været?
Vores dag ser på nuværende tidspunkt sådan ud:
Kl 04. Ammes
Kl. 07 står vi op. Hun får hirsegrød med mme blandet med havregrød og vand af kop
Kl 09.30 frugtmos, jerndråber, vand
Ligges til formiddagslur uden at blive ammet. Sover her ca 1 ½ time.
Kl 12 spiser vi frokost. Er begyndt på lidt bondebrød med sildepostej, smøreost og får små advokado stykker. Får stadig grød. Vand af kop.
Kl 14 ammes og puttes til middagslur. Sover ca 1-2 timer.
Kl 16 flerkornsgrød, vandf af kop.
Kl 18 spiser vi aftensmad. Hun får stadig grøntsagsmosen blendet, men spiser f.eks. indmaden af en frikadelle.
Kl 19 Her er jeg begyndt at give hende lidt hirsegrød med mme.
kl 20 Ammes og puttes. Det er stadig lidt en udfordring at lægge hende lige inden hun falder i søvn, men det lykkes da :-)
Efter jeg er begyndt at give hende hirsegrød sover hun et stræk på ca 3 timer inden hun vågner.
Jeg ammer hende ca kl 23 og kl 04. Efter kl 24 har vi uro og det virker som om hun har brug for meget kontakt.
Hun elsker at kysse og kramme i løbet af dagen og er meget mild af natur, men også en lidt sensitiv pige. Hun kan godt ligge og lege selv i løbet af dagen, men er bestemt også begyndt at reagere på når man forlader rummet, så kan hun godt blive ked af det.
Ville desuden høre om du ville komme med et forslag til en plan for når hun bliver 8 mdr. Hvad med amningen til middagslur, skal den erstattes af noget andet? Hvornår er det ok at begynde at give mad der skal tygges lidt mere? Er lidt nervøs for fejlsynkning og for store bidder.
Med venlig hilsen
Mette