Brev:
Godt i gang med med maden, men hvordan skal den sammensættes?
14. november 2010
Alder:
7 mdr.
Kære Helen.
Vi er efterhånden kommet godt i gang med både grød og mos og noget at gnave i.
Har måttet undvige fra din plan, da jeg fandt ud af, at han simpelthen ikke var sulten til måltiderne. Har i sammenråd med min sundhedsplejerske trappet ned til 3 amninger i døgnet og 3-4 måltider. Så nu ser vores dag således ud:
Kl. 7: Vågner - pusles - børster tænder - leger.
Kl. 8: Øllebrød, havregrød el. hirsegrød med frugtmos. ca. 1 dl.
Kl. 9.30-10: Ammes og puttes.
Kl. 12.30: Rugbrødshapser. Ca. 1/2 stk.
Kl. 13.30-14: Ammes og puttes.
Kl. 15.30-16: Evt. frugtmos. Ca. 1/2 dl.
Kl.17.30: Mos m. kød el.fisk. evt. frugtmos. Ca. 1 dl.
Kl. 19.30: Ammes fra begge bryster og puttes til natten.
Mine spørgsmål går på, hvordan en dag kan se ud ernæringsmæssigt? Hvor tit skal han have fisk, indmad og kød? Både til frokost og aften? Hvordan undgåes for meget gluten mht. brød og grød? Og hvor store portioner skal han have?
På forhånd tak for hjælpen:-)
Med venlig hilsen
Mad-mor.