Brev:
Manglende lyst til maden
15. november 2010
Alder:
9 mdr.
Manglende lyst til maden
Hej Helen,
Allerførst tak for dit sidste svar. Vi har endnu ikke fået hende til at lægge sig til at sove selv, men dit foreslag med soveposen har i hvert fald hjulpet hende til at finde mere ro - så tak for det!!!
Denne gang er spørgsmålet vedrørende mad. Den mindste af de to, har de sidste to uger næsten ikke ville spise den faste føde.
Hendes søster gik for tre uger siden igennem noget lignende, men det gik hurtigt over igen.
Hun har aldrig været speciel ivrig efter mad (hverken mælk eller fast føde), men var kommet ind i et godt rul hvor hun spiste det meste - blot i mindre mængder.
Jeg forsøger at variere maden, så der kommer forskellige frugter i havregrøden om morgen, så frokosten smager forskelligt og så der til aftensmaden er forskelligt pålæg. At de får fisk, oksekød, kylling, and etc. Jeg søger at skifte mellem mad de spiser selv (tunddeller, agurk og lignende) og mad der serveres (som igen henholdsvis moses eller blendes).
Hun har været forkølet de sidste 3-4 uger, og jeg har hele tiden tænkt at det måske var fordi det var svært at trække vejret når hun spiste eller at halsen var mere irriteret og at maden derfor generede mere. Dog er det hun spiser bedst udover mælken tundellerne og agurk (de ting hun selv får lov at sidde med - ved alt andet er munden lukket, så kun en tynd sprække åbner sig). Derudover tror jeg at de første tænder er på vej (de føles lidt ujævnt i undermunden).
Mit spørgsmål til dig er derfor: Er der noget jeg kan gøre for at få hende til at spise fast føde igen, eller skal jeg bare vente og se tiden an? Som det er nu får hun tilbudt maden 3-4 gange dagligt, samtidig med at søsteren spiser.
Venlig hilsen
Nicoline