Brev:
Profylac versus Nan HA
16. november 2010
Alder:
1 mdr.
Profylac versus Nan HA
Hej Helen
Grundet flere omstændigheder har jeg valgt at stoppe med at amme og pumper nu i stedet modermælk til vores 4 uger gamle søn. Desværre har jeg ikke nok mælk til ham, så vi supplerer op med erstatning.
Da både min mand og jeg har nikkel-allergi, har både lægen og sundhedsplejersken anbefalet, at vi giver ham Profylac eller Nutramigen. Det blev vi lidt overraskede over, da vi troede, at der skulle være tale om en fødevareallergi. Vi har selvfølgelig fulgt rådet og har givet ham Profylac. Nu er vi så blevet gjort opmærksom på Nan Ha, der vist også skulle være bedre end almindelig erstatning, når barnet er disponeret for allergi. Nan Ha er bare væsentligt billigere end Profylac og desværre er tilskudsordningen ikke så god i vores kommune. Lægen kendte ikke til Nan Ha.
I vores situation, hvor begge forældre har nikkel-allergi, vil du så vurdere, at Nan Ha er et lige så godt alternativ som Profylac?
På forhånd tak for dit svar.
Med venlig hilsen
Teresa