Brev:
Utallige opvågninger
17. november 2010
Alder:
8 mdr.
Utallige opvågninger
Kære Helen,
Min datter er 8 mdr og mit problem er, at hun ligesom ikke selv (uden amning) kan komme fra en søvnperiode til den næste. Dvs hun vågner adskellige gange i løbet af natten, og kan først falde til ro og i søvn igen, hvis jeg ammer hende.
Det er samme mønster om dagen, hvor hun kun sover 2 gange a ca 40-45 min.
Vores dag ser nogenlunde sådan ud.
Baby vågner ca kl. 0700
morgenmad havregrød med banan ca kl 0800
amning og første lur kl. 0930/1000 - hun sover her omkring 40-45 min.
Frokost kl 1200
Amning og 2 lur kl. 1330/1400 - sover igen kun 40-45 min.
Frugtmos kl. 1600
Aftensmad kl. 1800
Til frokost og aftensmad spiser får hun som oftest mos med fisk eller kød. Hun er bestemt ikke kræsen.
Ammes og puttes ca kl 1900, så vågner hun første gang efter 40-45 min, får lidt ekstra mælk og sover så ca 2,5- 3 timer. Efter det vågner hun ca hver anden time, nogen gang med kortere interval natten igennem, dvs jeg ammer hende ca 4-5 gange. Selvfølgelig spiser hun ikke lige meget hver gang, men hvis hun ikke får lidt mælk ligger hun spændt som en flitsbue og græder.
Det skal tilføjes at hun hverken bruger sut eller tager sutteflaske. Dette betyder også at min kæreste ikke kan putte hende og jeg er ved at være mere end meget træt. Derudover har jeg ikke mulighed for bare en enkelt aften at kunne være væk hjemmefra.
Jeg skal tilbage på job om halvanden måned - jeg arbejder på skiftende vagter, så jeg har lidt desperat brug for at få et par gode råd med på vejen.
På forhånd tak for din hjælp.