Brev:
Babys søvn
18. november 2010
Alder:
3 mdr.
Babys søvn
Hej Helen...
Har lige brug for lidt råd, vores lille pige som nu er ca 3.5 måned er omsider blevet god til at sove???
Men hun sover ca. 17-18 timer i døgnet er det for meget???
Vi har fundet et fast putte ritual som fungerer rigtig godt for os. ca. 18.30 får hun ren ble-natøj på - sin godnat flaske i soveværelset i slukket lys, mens jeg synger en godnat sang for hende, putter hende i sin tremmeseng med stofbleen over øjnene og så sidder jeg og holder på hendes sut i 5-10 min hvorefter hun sover..
Egentlig ville vi gerne putte hende lidt senere i håb om at hun ville sove længere hun vågner 5.30-6 tiden, for det meste kan jeg tage hende op og putte hende i vores seng hos os så hun sover til kl. 7.30.. Hun plejer at komme ud og sove i sin barnevogn, hvor hun har 3 lure i løbet af dagen... hun er højst vågen 1.5 time af gangen.. Men vi kan ikke få hende til at sove indenfor om dagen eller hen ved aften, hun vil KUN sove i sin barnevogn, og det er jo helt fint...
Men hvis hun kommer ud ot sove tidligere end kl 9 feks. kl 8 er det som om det ødelægger hele dagen, så skal hun sove 5 gange i løbet af dagen og det blir kun til korte lure... Kan ikke helt finde ud af om je er en dårlig mor nu når jeg nærmest gør alt for at hun skal sove lidt vider,e om morgenene så det ikke påvirker rytmen i løbet af dagen..
Venlig hilsen
Katrine