Brev:
Madroderi
1. december 2010
Alder:
6 mdr.
Madroderi
Kære Helen
Ja så er jeg på en eller andens mark igen angående foder til de unger.
Har været inde i en rigtig god periode - I forbindelse med mulig ægløsning valgte begge unger mig fra om dagen i en uges tid - drengen kom aldrig til at tage andet end flaske igen - pigen diede om natten og er nu begyndt at die om dagen igen. Pga det valgte jeg at give dem grød om morgenen - deres 3. måltid for ellers fik pigen ikke noget mad fra ca 06 til 13. Det gik rigtig fint - indtil nu.
I 2 uger nu har det været op og ned med at spise - specielt for drengen. Den ene dag spiser de fint alle 3 gange - næste dag vil de ikke have morgenmad - lidt frokost og intet til aften. Det virker ikke som om det er en sammenhæng mellem hvad jeg serverer for dem. Er det normalt at med så svingende appetit?
Det er jo svært for dem at undvære mælk om natten når de ikke bliver fyldt godt nok op i løbet af dagen.
Skal jeg blive ved med at tilbyde flaske i stedet for mad hvis han ikke vil spise eller skal jeg vente til næste måltid og så håbe på at han bliver sulten nok?
Det har været svært at følge en plan for ofte vågner de kl 05 og er svære at få til at sove videre selvom de har fået mælk. Uanset om de har sovet eller ej så er de ikke sultne ved 8 tiden hvis de har fået mælk - så vil de først have ved 10 -11 tiden - men så skubber frokosten sig til 15 tiden og så kan jeg ikke få mere mad i dem den dag da de allerede bliver trætte ved 17 tiden og ikke vil spise mere.
En forsigtig plan er :
05-06 flaske/ammes
nogle gange lur fra kl 7 - 8 9.
8 - 11 risgrød med frugtmos flaske derefter lur
13 risgrød med grøntsager flaske derefter lur
16.30- 18 kartoffelmos med grøntsager
18 18.30 flaske
19 godnat ;o)
20 Freja vil endelig ammes
23 ammes/flaske
02 ammes/flaske
Jeg syntes bare at madindtaget og tidspunktet svinger helt enormt meget - hvis jeg tilbyder på faste tider så har jeg to grædende børn der ikke kan falde til ro og sove ordentlige lure og hvis de spiser som de vil i løbet af dagen er de meget kede af det sidst på dagen og har travlt om natten.
Ser frem til dine tanker og gode råd ;o)
Med venlig hilsen
Spip