Brev:
Mad- og søvnplan - 6 mdr.
2. december 2010
Alder:
6 mdr.
Mad- og søvnplan - 6 mdr.
Hej Helen
Ja, så skriver jeg igen, da jeg har endnu et spørgsmål.
Elisa er nu 6 1/2 måned og vi er godt igang med maden, men jeg er usikker på, om hun får nok - hun er nemlig også begyndt at ville tidligere og tidligere i seng, og jeg ved ikke, om de 2 ting har noget med hinanden at gøre.
Planen ser (cirka) sådan her ud:
6.30: Morgenmad - f.eks. havregrød og mælk
8.00-9.00: Sover
9.30: Flaske (ca. 150 ml. - spiser ikke altid op)
10.30-11.30: Ud og gå tur (powernapper nogen gange max 15 min)
12.00: Grød eller grøntsagsmos (hun er gladest for grød, men vi prøver) og mælk af kop
14.00: Flaske (150 ml) og lur (sover for det meste 1 time - forskelligt mellem 13-15, hun er ikke så god tur at sove om dagen, og skal kæmpe med at få hende til at sove her ind imellem, selvom hun er tydeligt træt)
15.00-17.00: Lege og bad og alm. hygge - får en flaske på ca. 100 ml.
17.00: Aftensmad - igen grød eller grøntsagsmos, mælk i kop
18.00-19.00 Puttes ( vi prøver at strække den så lang tid vi kan, men hun vil tidligere og tidligere i seng.
24.00: Flaske 150 ml. og sover videre og vågner ca. 6-30 næste morgen.
Skal hun have mere at spise - jeg tænker mælk og mellemmåltider. Er det vigtigt vi får startet op med kød og fisk nu ? Hun startede med grød som 4 måneder gammel. Hun er fra 12.maj og vejer pt. 10 kilo.
På forhånd tusind tak for svar !
Med venlig hilsen
Elisas Mor