Brev:
Overnattende samvær
30. juni 2004
Alder:
2 år
Overnattende samvær
Kære netsundhedsplejerske
Jeg skriver ang min søn på 2 år. Han går i vuggestue, hvilket han er utrolig glad for.
Her kommer mit problem.
Jeg bor ikke sammen med min søns far, men har en kæreste jeg mødte da jeg var 3 måneder henne i graviditeten.
Min søns far har igennem statsamtet fået fastsat samvær 1 dag hver 14 dag uden overnatning, men her for 4 måneder siden aftalte jeg med min søns far, at han kunne få ham overnattende hver anden gang fra søndag til mandag, hvor han så afleverer i vuggestuen.
Min søn er en meget glad og harmonisk dreng, men når jeg henter ham i vuggestuen, når han har overnattet hos din far, får jeg hver gang at vide, at han har været voldelig over for de andre børn. Han afviser mig, og smider sig på gulvet og råber og skriger. Alt dette sker kun, når han har overnattet hos sin far.
Det er frustrerende for mig, og det gør ondt på mig at se ham sådan. Kan det skade ham? Er det fordi det er for tidligt med overnatning? Han har haft samvær med sin far i et år.
Jeg har prøvet at høre hans far om han ville kunne have ham overnattende fra lørdag til søndag i stedet for søndag til mandag, så min søn har mulighed for at komme hjem og vende og falde til ro inden han skal i vuggestue mandag, men det vil hans far ikke. Synes du jeg skal droppe overnatningen helt?
På forhånd tak