Brev:
8 1/2 måned og søvn
1. juli 2004
Alder:
8 mdr.
8 1/2 måned og søvn
Jeg har læst alle (tror jeg) de andre indlæg der har været om børns søvn eller mangel på samme, men jeg synes alligevel jeg vil prøve at beskrive vores situation.
Jeg har en datter på 8 1/2 måned - glad og i fin trivsel.
Vi har dog desværre også problemer med søvnen. Jeg vil prøve at beskrive vores dag/nat.
Hun vågner gerne ved 7-7.30 tiden. Kl. ca. 8 får hun havregrød m. frugt, samt erstatning i kop, kl. 9.30-10 sover hun gerne 45 min - 1 time. Derefter får hun nogle brødstykker med pålæg (ca 6-8) samt erstatning i kop.
Kl. 13 får hun frokost som er grøntsagsmos m. ris ell. pasta, lidt frisk frugt og erstatning i kop.
Kl ca. 15 sover hun 1-1 1/2 time, når hun vågner får hun ca 100 ml. erstatning i flaske (hun vil ikke ha mere)
Kl. ca 17.30 - 18 får hun aftensmad som ligeledes er grøntsager, ris, pasta ell. kartofler, fisk ell. kød samt frugt og erstatning i kop. Det skal lige siges at hun spiser utrolig godt. Jeg laver meget forskelligt mad (da jeg går hjemme og har tid til det) og hun spiser stort set alt og gode portioner.
Jeg tilbyder hende erstatning i flaske, når hun skal sove, men som regel vil hun kun ha 20-40 ml.
Hun blev indtil for 1 uge siden puttet kl. 20, men hun kan ikke holde længere end at jeg må putte hende kl. 19 (så sover hun gerne efter 20 min)
MEN...
Hun er ok let at få til at sove. Jeg putter hende i hendes seng og synger en sang - og går ud. Efter ca 10 min kalder hun, så får hun sutten og jeg går ud igen. efter 5 kalder hun igen. Jeg tager hende op og hun falder i søvn efter 5 min. Jeg kan nu ligge hende igen og hun sover. Problemet er blot at hun vågner efter ca 1/2 til 1 time og skal have sutten. Derefter vågner hun efter 15 min og jeg tager hende op. Så sover hun gerne til ca. 23 og så vågner hun faktisk hver 2. time resten af natten. dvs. hun kalder.
Jeg har haft hende i vores soveværelse fra hun blev født til ca 6 mdr. Hvorefter jeg flyttede hende ind i hendes eget værelse. Det gik godt, hun vågnede kun en gang og fik bryst. Men så blev hun syg og så er det gået skidt siden.
Det der er lidt mærkeligt er, at for 4 dage siden sov hun og vågnede kun 1 gang på 12 timer..
Jeg har lige købt bogen godnat og sov godt, og selvom de lover bedring på 7 dage, er det sku ikke lige mig at prøve. Jeg mener der må være andre måder?
Hun får ca 500 ml erstatning pr. døgn og jeg prøver ikke at give hende noget om natten. Jeg har holdt fast i at hvis hun skal have noget mælk, så får hun det inden midnat og ellers får hun vand, og det har hun accepteret, derfor tror jeg ikke det er sult.
Hun får også godt med vand om dagen, da vi jo bor i et varmt klima.
Puha sikke en smørre... Måske har du de gyldne ord...:)
Som så mange andre, vil jeg også rose dig for en god hjemmeside.
Jeg kan godt se at min mail er lang, men jeg håber du har tid til at kigge på den alligevel.
På forhånd tak
Helle