Brev:
Vågner meget tidligt og ny søvnrytme
15. december 2010
Alder:
9 mdr.
Vågner meget tidligt og ny søvnrytme
Kære Helen
Tak for dit svar, som vi er gået i gang med at implementere og det går bestemt fremad. I dag sov vores datter til kl. 6!:-) Det er ikke sket meget meget længe.
Jeg har lige to tillægsspørgsmål.
Dels hvor lang hendes formiddagslur bør ende op med at være. Vi vækker hende fortsat, nu ca. efter en time. Hun er helt væk, når jeg tager hende op, men hun bliver hurtigt frisk og hun er ikke ked af det, så det fungerer ret fint.
Derudover vil jeg spørge, hvordan vi bedst håndterer det, når hun vågner om natten/morgenen ved 4/5 tiden. Skal vi amme hende eller forsøge at få hende til at sove igen uden at amme. I nat ammede jeg hende kl. 4 og fik hende til at sove igen til kl. 6, dog med en hel del gråd inden hun faldt i søvn igen (det blev faren, der fik hende puttet igen. Jeg har noget sværere ved at få hende til at sove - formentlig fordi hun er vant til at jeg tager hende op og ammer...).
Hun virker, efter vi har ændret hendes søvnrytme, meget træt og falder næsten i søvn ved brystet, men lige så snart jeg tager hende fra bliver hun meget sur og skriger. Er det fordi der ikke er mælk nok eller er det tryghed?
Hvornår bør hun sove igennem uden mælk om morgenen? Inden vi begyndte at ændre hendes sovevaner gav jeg bryst når hun vågnede ved 4.30-tiden/5 tiden og så ville hun jo op. Vågnede hun tidligere kunne vi godt få hende til at sove igen uden at blive ammet. Det skal samtidig lige nævnes at hun er en stor pige. Hun vejede ved sidste besøg af sundhedsplejersken for en måned siden, 10,6 kg og var 75 cm lang.
God jul og på forhånd tak for dine rigtig gode svar!
Med venlig hilsen
Betina