Brev:
Døgnrytme med bedre søvn
15. december 2010
Alder:
7 mdr.
Døgnrytme med bedre søvn
Hej Helen.
Jeg skriver til dig igen, da jeg ikke aner mine levende råd!
Oskar er holdt op med at have afføring flere gange hver nat, til gengæld vågner han nu omkring 2 gange hver aften og 3-4 gange i løbet af natten.
Hans dag ser således ud:
6.30 vågner
7.00 får morgenmad sammen med resten af familien. Havregrød og vand af kop
9.00 lægges til at sove (han er ikke til at få noget som helst i, heller ikke hvis han ikke har spist særlig meget morgenmad, så jeg kan ikke amme ham inden han skal sove) sover her mellem 1½-2½ time, og ammes når han vågner, det er dog ikke altid han vil
12.30 spiser frokost; rugbrød suppleret af grød og vand af kop
13.30-14.00 lægges til middagslur (vil heller ikke her ammes) sover mellem 45 min-1½ time alt efter hvor meget han har sovet til formiddag. Ammes når han vågner
16.00 spiser mellemmåltid frugt, flerkornsgrød og vand af kop
18.00 aftensmad får det vi skal have hvis det kan lade sig gøre og ellers grød med det kød vi får, vand af kop
19.00-19.30 ammes og puttes til natten (ikke altid han vil spise her, hvis han er for træt, men så ammer jeg ham første gang han vågner)
22.00-23.00 Ammes
4.00-5.00 ammes
Jeg lægger ham til at sove på siden, da det er her han har mest ro på sig. Han har ofte fået sparket dynen af i søvne når han vågner.
Han er en meget aktiv dreng, og jeg gør alt for at køre ham træt i løbet af dagen. Han vil ikke tage flaske så dette er ikke en mulighed i stedet for amning. Han spiser ikke nær så meget som han gjorde i starten, men spiser nu heller ikke hos mig! Han prutter ofte meget og jeg tænker at det er hans mave der laver bøvl når han ikke vil spise og om natten hvor han jo vågner hele tiden.
Hvad kan jeg gøre for at få ham til at sove bedre? Det har nu stået på i nogle uger og er godt brugt efterhånden!
Med venlig hilsen
Oskars mor