Brev:
Søvn og gråd om natten
17. december 2010
Alder:
16 mdr.
Søvn og gråd om natten
Kære Helen
Som tidligere skrevet virker det som at S nu gennemgår en udvikling og er ved at være mere bevidst om mange ting.
I går aftes faldte han egentlig rimelig hurtig i søvn, altså et kvarter med sang og så sov han sødt.
Men han sover uroligt, kaster sig rundt og jeg tænker at det hænger sammen med at han nu går rundt og så småt er begyndt at kunne løbe lidt også...
Pludselig kl 00.30 begyndte han at græde og var helt utrøstelig.... Han skreg og skreg og jeg kunne ikke shyyy eller lulle ham til ro igen. Det var virkelig en skræmmende oplevelse. Jeg blev i tvivl om han kunne have ondt (er snottet og lidt rød i halsen, men uden feber). Han har dræn i ørerne og de så fine ud i tirsdags. Min mand som også blev rystet over at vi IKKE kunne trøste ham besluttede at vi skulle prøve at tage ham nedenunder. Her vågende den lille fyr op og ville alt muligt, se tv, pjatte osv og virkede på ingen måde syg eller smertepåvirket. Efter en halv time puttede jeg ham igen og han lagde sig hurtigt og faldt i søvn igen.
Egentlig er jeg hammer nervøs for om jeg/vi gør noget galt i forhold til hans opdragelse. Vi forsøger at undgå konflikter med ham og afleder osv... Synes vi begrænser at bruge nej meget i løbet af dagen.... Han bliver virkelig ikke forsømt med omsorg men nurser jeg ham for meget???
Han har ikke ret stor appetit for tiden og har lige fået 6 nye tænder. Synes han ellers trives og er glad men mærker selvfølgelig hans øgede bevidsthed og hans lyst til at være med til at bestemme. Dette efterkommes også men i nogle tilfælde er vi jo nød til at overtage beslutningerne såsom ved bleskift, påklædning osv. Indrager ham dog mest muligt hvis han er i stand til det :-)
Er det alderen??? Jeg er lidt fortvivlet...vil ham jo det allerbedste....
Synes ikke at de andre forældre jeg snakker med står i samme situation....
Ser frem til dit svar.
Kærlig hilsen
P