Brev:
Kære Gud giv mig lidt søvn:)
20. december 2010
Alder:
6 mdr.
Kære Gud giv mig lidt søvn:)
Kære Helen
Ja kan godt forstå hvis du indimellem kan blive lidt træt af at svare på det samme igen og igen:). Men jeg er ved at køre helt ned på grund af søvnmangel, så jeg håber bare du kan hjælpe.
Jeg er mor til dejlige Fia på 6 mrd og en sjat. Hun vokser og trives. Er i dag næsten 10 kg og 73 cm lang. Kravler snart, sludre dagen lang og er en glad pige med et stort og dejligt temperament. Man er aldrig i tvivl om hvad hun vil og ikke vil.
Hun har egentlig altid være glad for at sove. Da hun var 2-4 mrd sov hun gerne 5-7 timer i træk om natten. Så havde vi en periode med uro i forbindelse med opstart af skemad hvor hun fik hård mave og ondt i maven. Efter det fik hun en tand og så sov vi heller ikke meget i et stykke tid. Derefter blev hun forkølet og fik ondt i ørerne og efter det har det været helt galt. Ørerne skulle være fine igen ifølge lægen.
Hun bliver puttet kl 19.30-20.00. Hun vågner herefter mindst en gang i timen. Græder højt, gnider næsen, er urolig og utrøstelig. Det eneste der hjælper er at tage hende op og tysse hende til ro. Jeg har forsøgt at få hende til ro i sengen men så vågner hun helt og skriger desperat. Når man tager hende op falder hun i søvn og man kan derefter lægge hende ned og for det meste sover hun så måske en halv time og det hele gentager sig. Hun virker stadig en smule forkølet eller stoppet i næsen men uden snot. Saltvand har jeg prøvet uden effekt.
Vores dagsplan ser således ud
06.00 vågner. Spiser havregrød Lille portion er ikke særlig sulten på dette tidspunkt.
07.00 følger storesøster i skole
08.30 ammes og sover 3 kvarter til 1 time (måske med en opvågning)
11.00 Mos kartofel,grønt og fisk el kød. Rugbrødsbjælker, agurk el lign i hånden. Spiser godt
12.00 ammes og sover 1-2 timer (med 1 opvågning)
kl15. Frugtmos og frugt i hånd. Jern, d-vitamin og laktoulose.
kl 16 Ammes sover nogen dage en lille lur max en halv time
17.30 Aftensmad mos igen og smagsprøver af vores mad. Spiser godt
19.30 godnatgrød spiser godt.
20.00 Ammes og sover
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har sovet mere end 1-2 timer i træk og er hudløs af træthed. Kan næsten ikke genkende mig selv i spejlet eller i væremåde!
Håber du har nogen ideer til at hjælpe mig videre.
Kærlig hilsen
Anne