Brev:
Bange for at sove
28. december 2010
Alder:
3 år, 10 mdr.
Bange for at sove
Hej Helen.
Nu et spørgsmå omkring den stor pige..
Hun bliver 4 år her til Februar og de sidste par mdr har hun været bange for at sove og komme i seng..
Hun har osse fået den ide med at hun skal sove med lys (hun har en lyskæde) hvilket hun har fået lov til. Hun kommer i seng kl 19.00 men tit og ofte kommer hun op en 2 - 3 gange og er bange da hun høre nogle der banker og er bange for at de kommer ind til hende..
Hun kommer osse om natten de fleste nætter en 2-3 gange og nogle gange går hun ind på sofaen og ligger sig da hun godt ved at hun bliver jaget i seng igen hvis hun kommer ind til os da vi ikke vil have hende i soveværelset eller i sengen da det jo hurtigt kunne blive en dårlig vane.
Hvad gør vi så hun bliver i sin seng?
Det går jo osse ud over hendes dagligdag da hun er sur og tvær nok fordi hun ikke får sovet nok. Hun er provokerende og vil absolut ikke gøre som vi siger og høre i det hele taget slet ikke efter.
Vi har prøvet med det gode hvilket vil sige at vi har forklaret hende at der ikke er noget at være bange for osv altså virkelig taget os god tid til at snakke med hende.
Vi har osse prøvet med det "onde" hvor hendes far har truet med at låse døren til hendes værelse, tage hendes lyskæde osv (alle sammen nogle ting som jeg syntes er meget forkerte)
Men intet hjælper..!
Hun deler værelse med sine 2 papsøskende som er her hver 14 dag i weekenden (når de er her er der ingen problemer) og hendes lillesøster på snart 8 mdr har sit eget værelse. Ville det være en ide hvis hun fik lov til at sove med sin lillesøster og ville det ikke forstyre den store når den lille vågner og skal have sutten osv.??
Vi ved ikke hvad vi skal gøre og er ved at være trætte, ikke så meget fordi at hun vågner om natten men trætte at hendes opførsel. Hun pjevser, høre ikke efter, kan ingen ting selv, det er kun mor der dur, osv
Hilsen
Mor til 2