Brev:
Søvn: Om dagen far. Om natten mor
28. december 2010
Alder:
9 mdr.
Søvn: Om dagen far. Om natten mor
Kære Helen
Vil lige starte med at fortælle dig, at vores datter er begyndt at tage en sutteflaske :-)
Hun har godt ville smage på mme og gumle lidt på sutten, men hun har ikke fået rigtig fat og det har virket som om, at hun ikke er blevet rolig på samme måde som når hun ammer.
Men pludselig forleden aften fik hun rigtig fat. Øjnene kørte rundt i hovedet på hende ligesom når hun ammer :-)
Vi har stadig lidt urolige nætter, bl.a. pga forkølelse, også virker det som om, at hun søger mig meget om natten.
Jeg prøver nu at ligge hende i hendes egen seng og give hende flasken der (hovedenden er eleveret), jeg har kun prøvet en gang i går aftes, hvor det ikke lykkes helt, men jeg tænker, at der er håb forude :-)
Vi er igang med at lave hendes eget værelse, også vil vi prøve at få hendes far mere på banen om aftenen.
Nåh det var bare en lille opdatering, tænkte at du også skulle høre de positive ting :-)
Det er kun mig, der har lagt vores datter til at sove om aftenen og også primært taget hende om natten.
De sidste par uger har hendes far lagt hende til at sove om dagen (hun sover ude på altanen i sin barnevogn) Det er gået rigtig godt, han har fundet en super god måde at lægge hende på og barnevognen behøves stort set ikke blive trillet mere.
I går og i dag har jeg så skulle lægge hende til at sove om dagen og det går bare slet ikke. Hun bliver meget ked af det efter et par minutter i barnevognen.
Jeg prøver at gøre det samme som hendes far (vi synger bl.a. for hende). Jeg brugte en halv time i går og måtte til sidst opgive også fik hendes far lagt hende på 5 minutter.
Hun reagerer meget på, hvis jeg forlader et rum eller hvis hun ikke kan se mig. Jeg prøver at tale med hende selvom hun ikke kan se mig, men de fleste gange går jeg tilbage til hende og tager hende med mig. Jeg leger "borte borte, tit tit" med hende og det synes hun er mægtig morsomt :-)
Kan det også handle om separationsangst når jeg skal lægge hende om dagen?
Vi har også talt om, om hun nu har vænnet sig til at det kun er hendes far der skal lægge hende om dagen og mig der har hende om natten. Hun bliver tit ked af det, hvis det er hendes far der tager hende om natten, så de sidste par måneder er det kun mig der har taget hende om natten.
Vi ville jo som sagt prøve at hendes far skulle til at lægge hende om aftenen, men jeg frygter lidt at hun vil blive ked af det.
Skal jeg prøve at lægge hende mere om dagen igen, så hun vænner sig til at flere personer godt kan det samme?
Glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner
Mette