Brev:
Vil ikke spise noget med klumper... noglegange!
28. december 2010
Alder:
9 mdr.
Vil ikke spise noget med klumper... noglegange!
Hej Helen!
Hannibal er snart 9 mdr (30/12) og hans spisning er begyndt at irriterer mig, samtidig med at jeg bliver lidt bekymret.
Han var lige blevet god til at spise lidt rugbrøds madder og mos der var lidt groft i konsistensen, da han blev godt forkølet og med feber.
Siden da (ca. 3 uger siden), er han gået 10 skridt tilbage vedr mad. Da han blev frisk igen, ville han KUN spise risgrød og frugt mos, som da han var 4 mdr. Jeg kunne intet andet få i ham.
Nu er vi dog kommet op på at hvidt toast brød og nogle gange lidt rugbrød med smøreost er ok og ryger ned. Men mange gange tygger han på det, kigger på det og spytter det ud.
Mht mos, spiser han det gerne, men er der lidt kogte kartoffel stykker i fx kartoffelmosen, så kommer det hele ud igen.
Han vil slet ikke spise vores mad, selv om vi har noget med fx. ris/pasta og sovs. Det ryger ind og ud igen med det samme, og han lille mund er derefter helt lukket.
Før sygdom spiste han gerne havregrød til morgenmad, men nu spiser han det kun såfremt det er blændet.
Hvad sker der? Er det en lille kræsenpind jeg har mig?
Jeg er slet ikke selv kræsen, og min kæreste og jeg prøver at gøre det hyggeligt når vi spiser og snakker og øser op ved bordet osv. Og Hannibal får ske, lidt grønt og fx. en skorpe eller kartoffel til at have i hånden og spise af...
Jeg syntes det er frustrerende at jeg stadig skal lave speciel mad til ham, som han så ofte heller ikke gider spise. Køber jeg færdig babymad på glas spiser han det med glæde. INKL KLUMPER! Jeg forstår ikke hvad det er der sker.
Jeg syntes at han faktisk får nok mad, men det er bare et mysterium for mig, hvorfor han ikke vil spise som fx de andre børn i mødregruppen.
Hilsen Camilla