Brev:
Vil ikke i seng - 2 år, 2 mdr.
28. december 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Vil ikke i seng - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen.
Vores søn på 26 måneder har altid været nem at putte. Når vi har sagt godnat, har han lagt og bladret i en bog eller snakket lidt med sig selv. Men de sidste tre måneder har det godt nok taget en voldsom drejning.
Det kan tage op til 1½ time med skrig og skrål. Han starter med at stritte imod når han bliver løftet ned i tremmesengen. Tårerne står ud af øjnene på ham og han rækker armene op mod os og skriger at han vil ned og det gør han længe. Et par gange har han fået foden over kanten på tremmesengen og prøver at komme op. Han er rigtig ked af det og det er hårdt at se på. Vi går ikke fra ham men prøver alt for at berolige ham. Nuser og krammer ham, synger og læser for ham og snakker med ham om dagen der er gået. Men der kan gå rigtig lang tid inden han falder så meget til ro at han lytter til os.
Vi har prøvet at ændre hans sengetider, men selv om han bliver puttet senere er det næsten altid det samme. Før blev han puttet mellem kl. 19.30-20.00, nu bliver han puttet mellem 20.30.21.00. synes ikke vi kan putte ham senere, da han skal op ved en sekstiden om morgenen.
Vi lader lyset være tændt på hans værelse hvis det er mørket han er bange for. En aften prøvede jeg at fjerne sengeranden for tænkte at han måske følte sig indespæret, men han blev tosset og ville have den i igen. Vi overvejer om vi skal skifte tremmesengen ud med en juniorseng, men tænker bare at han vil blive ved med at kravle ud af den eftersom det virker som om han ikke vil i seng.
Vi er ved at være godt brugte og ved virkelig ikke hvad vi skal gøre. Vi venter tvillinger om 3 måneder og håber at vi kan få løst sengeproblemet inden. Vi glæder os til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
os