Brev:
Skemad - skal vi prøve med en lille uges pause eller skal vi bare blive ved?
31. december 2010
Alder:
5 mdr.
Hej Helen,
først og fremmest rigtig godt nytår - og tak for alle dine råd og tanker i 2010!
Vi gik over til Nan (fra nutramigen) da Gilbert blev fire måneder og hvilken forskel i appetit det medførte - han spiste næste dobbelt så meget af flasken den første weekend og er nu normaliseret på et almindeligt indtag. At han kunne få den gode smag på flaske førte også til at han endeligt afviste brystet og det er helt ok med alle her i huset. Mere søvn mangler vi stadig at se om vi får ud af det, for han har været forkølet og endda med feber nogle af dagene lige siden, men vi håber...
Efter en uge på Nan startede vi op med ske-mad. Vi kunne se at han var meget nysgerrig når han sad med til bords og fulgte vores bevægelse fra tallerken til mund osv - han elsker at sidde med en ske og føle at han er en del af det hele:-) Vi startede med tynd rismelsgrød på mme med æblemos og han var meget interesseret i det, "gumlede" (selvom det er tyndt) og sank det fint og labbede også fint med vand i sig fra glas.
Efter nogle dage kunne det næsten ikke gå stærkt nok med at få skeen op til munden, men vi har hele tiden holdt det på 1/2 - max 3/4 dl for at undgå for meget mavebøvl. Han sagde ja tak til sveskemos også, til majsgrød, risgrød med lidt boghvede i og sådan er der gået et par uger med et måltid om dagen - og nu, fra den ene dag til den anden, er han pludselig ikke interesseret mere! Vi holdt en dags pause men nej - stadig ingen interesse. I går nej tak og i dag nej tak - og vi har intet gjort anderledes.
Han sidder hos mig eller min mand og vi sidder omkring bordet og spiser eller drikker noget så han føler han er med. Men han afviser bare "pænt" skeen når den kommer op til munden selvom han har virket ivrig nok ved at se skål og skeer osv. Han sidder selv med en ske i hånden. Han bliver ikke sur (vi stopper inden vi når dertil) men vender bare hovedet og lader være med at åbne munden.
Skal vi prøve med en lille uges pause eller skal vi bare blive ved? Hvad tror du det skyldes? Vi har været i de samme rammer her hele juleferien og har god ro når vi sidder der med ham... Han har haft lidt hård mave, men det var i starten hvor han satte mælkeindtaget lidt ned. Det har vi fået justeret så han drikker som før og fordøjelsen er ok. han er også næsten rask nu, så det undrer os virkelig hvorfor han pludselig stopper!
Glæder mig til at høre fra dig - kom godt ind i 2011!