Brev:
Sover ikke så tungt i barnevogn mere
4. januar 2011
Alder:
5 mdr.
Sover ikke så tungt i barnevogn mere
Hej Helen.
Efter at have læst så mange gode svar fra dig på div. udfordringer fra andre forældre, tænker jeg at du måske kan hjælpe mig lidt.
Jeg har en fantastisk søn på knap 5 måneder som ikke sover så tungt i sin barnevogn mere som han hidtil har gjort. Han har lige fra han har været helt lille sovet ude i sin barnevogn og har sovet rigtig godt. Men nu indenfor den seneste måned er han begyndt at vågne op mange gange og nogle gange skal han have sutten, andre gange kan han ikke falde til ro igen. Så begynder han at blive ked af det og til sidst er der ikke andet for end at tage ham op.
De gange han hvor han ikke falder til ro, kan jeg se at han stadig er meget træt, og det synes jeg er synd for han virker ikke udhvilet.
De gode dage sover han ca 2-2 1/2 time og stort set ingen afbrydelser og på de mindre gode dage sover han måske næsten kun 1 time hvor vi har været ude og vugge ham måske omkring 5 gange. Ellers kan vi måske få ham til at sove 1,5 time men han har ikke sovet tungt, fordi der er afbrydelser.
Jeg er godt klar over at hvis jeg kører tur med ham så sover han bedre, men jeg synes bare ikke jeg kan køre tur med ham i de 4-5 timer han sover om dagen for så kan jeg ikke lave andet. Det skal så siges at vi kører tit en tur med ham så han står ikke kun stille på altanen og sover.
Jeg vil også lige tilføje at om natten er han begyndt at sove fra kl 19-06 med 1 spisepause omkring kl 02 og det er det. Så det er jo skønt, men stadig synes jeg ikke han virker udhvilet efter hans lure om dagen.
Kan jeg gøre noget ved det?? Og hvor mange timer skal sådan en lille guldklump på 5 måneder ca sove i døgnet?
Hilsen Mette