Brev:
Mælk og væskebehov
4. januar 2011
Alder:
11 mdr.
Mælk og væskebehov
Hejsa Helen
Tusind tak for dit sidste svar - vi har stadig natteuro, men er nået ned på 2 små hygge amninger om natten hvor indtaget vist egentligt er minimalt.
Mindstemanden vågner dog stadig hver/hver anden time og skal trøstes med sut. Han sover bedst hos mig - eller rettere det giver mig mest søvn...
I forbindelse med opstart i dagpleje nu hvor han er 11 mdr er jeg i tvivl om hans mælkebehov.
Han får pt øllebrød med lidt sødmælk om morgenen, frugt formiddag, rugbrød og vand til frokost, bolle med smør + frugt om eftermiddag og næsten altid vores aftensmad.
Puttes med ca 200 ml NAN 3.
Han er enormt dårlig til at drikke vand (vil ikke!) af kop og flaske. Drikker generelt ikke ret meget om dagen.
Han døjer til gengæld meget med hård mave. Ikke decideret forstoppelse men hård mave og det generer ofte nattesøvnen i form af prutter og følgende gråd.
Vi tilbyder ham vand så godt som vi kan og har prøvet med laktulose (men det giver endnu mere luft...)
Pt. har vi forsøgt at skifte havregrøden ud med øllebrød og giver mere frugt end tidligere. Han får dertil grøntsagsmos til aftensmad. Det har endnu ikke givet bonus.
Han får jerndråber dagligt.
Mit spørgsmål er nu om hans plan for dagen er ok? Skal han have mælk til måltiderne i takt med at natamninger og putteflaske udgår. Jeg spørger fordi dagplejer IKKE giver mælk til nogen måltider.
Bør han have det deroppe?
Har du andre forslag til hvordan vi får lidt mere gang i mavsen?
Glæder mig til dit svar
Med venlig hilsen
madmor ;o)