Brev:
Ingen appetit pga forstoppelse
4. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Ingen appetit pga forstoppelse
Hej Helen.
Så er jeg her igen med en ny bekymring.
Min søn har i en lille måned haft hård mave. Han kan ikke selv komme af med sin afføring, det har jeg måttet hjælpe ham med siden midt i december. Jeg har givet ham 5 ml laktulose om morgenen i to uger nu, men umiddelbart uden effekt. Jeg har ellers derudover givet ham lidt sveskemos og abrikosmos. Han er dygtig til at drikke vand til måltiderne.
Det er lykkes mig at få ham til at spise lidt hver dag, men kun omkring 10 teskefulde enten af havregrød og grønsagsmos. Han bliver ked af det og vender hovedet væk og lukker munden stramt i. Lige nu har han en fin kropsvægt på omkring 8 kg. Han blev 6 mdr d. 27 dec.
Jeg ammede ham 5 gange i døgnet ca, men nu er han begyndt at vække mig om natten. Tænker da han er sulten det lille menneske. Jeg er blevet helt syg af bekymring og det er hårdt at prøve at få noget mad i ham 3 gange hver dag, når han bare ikke er interesseret. Han virker lidt forkvalmet og får meget hikke. Han sidder også og bøvser meget, bare han lige har fået en skefuld og en tår vand.
Nu er jeg jo bange for at gøre ham ked af overhovedet at spise fremover. Det er svært ikke at presse ham lidt hver gang jeg serverer noget. Men er det dumt? Han kan godt lide at sidde og gumle i rugbrød og agurk som du anbefaler. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg lige skal gribe det hele an? Han har jo en alder hvor det er vigtigt at han også får fast føde.
Han skal til læge på fredag og have tjekket maven. Men jeg går ud fra at lægen bare konstaterer at han har hård mave. Men hvordan skal jeg gribe det an? Skal jeg fokusere på at han får normal afføring og så lade være med at give ham fast føde indtil da? Også for at han lidt kan glemme den trælse oplevelse han har af at få skemad.
For 2 dage siden opdagede jeg at han var ved at få en tand.... Det spiller måske også lidt ind? Appetitten har været ekstra nedsat de sidste 2 dage....
Som du kan høre er jeg i vildrede og ked af det.....
Kan du komme med et par betragtninger og måske et par beroligende ord.