Brev:
Søvnændring efter dagplejestart
7. januar 2011
Alder:
14 mdr.
Søvnændring efter dagplejestart
Hej Helen,
Så er hverdagen begyndt hos os. Vores lille pige er blevet 14 mdr og er startet i dagpleje. Hun har været der i 1 uge og siden hun er startet er hendes søvn blevet noget rod.
Jeg er på meget nedsat tid og min mand har fri i 3 uger bla. for at køre hende ind, så hun har ikke nogen lange dage. Vi er startet stille og roligt med en dag med far, en dag hvor han var der lidt og hun var der selv en time osv...
Hun vågner af sig selv ca. 6.30. Vi har god tid om morgenen, så derfor bliver hun ikke vækket. Når vi har spist, hygget og fået tøj på kører jeg storebror i bhv, mens far går over med hende i dagplejen. I dagplejen får hun formiddagsfrugt ca. kl 9 og derefter leger de. Når hun har spist frokost ca. kl.11.30 hentes hun og puttes hjemme i barnevognen. Men, men, men...
Pludselig sover hun kun 1 time. Og hun er jo bare så træt bagefter. Men vi kan ikke få hende til at sove igen senere på dagen i barnevognen. Så vi har været nødt til at putte hende til natten allerede 17.15. Hun falder i søvn med det samme og sover indtil 06.30-07.30 næste dag. (Vi skal dog ind og give en sut, da hun ofte kalder i søvne). Synes det er en rigtig uheldig rytme. Skal jeg tænke, at det blot er en overgang og en reaktion på alle de nye indtryk eller er der noget vi kan gøre?
Glæder mig til at høre fra dig.