Brev:
Hvad kan jeg forklare ham?
7. januar 2011
Alder:
2 år, 5 mdr.
Hvad kan jeg forklare ham?
Hej Helen,
Tak for det gode svar til mit spoergsmaal omkring afvaenning og andre vaner for nogle maaneder siden.
Bamsen er fundet og jeg forsoeger at faa den til at blive en vigtig del af putning og som suttenedtrapning - det gaar fremad!
Jeg har endnu ikke gaaet "haardt" til vaerks mht. at han skal sove alene og at jeg ikke er der naar han falder i soevn - men det skal jeg igang med nu!
Da han nu er ved at naerme sig de 2 1/2 aar og han saa at sige forstaar alt hvad vi siger til ham - og taler rigtig meget selv - saa har jeg taenkt mig at forklare/fortaelle ham at nu skal vi stoppe med "haarnulleriet" ved putning og at han skal laere at falde i soevn uden mig etc - men er det en god idé f.eks at forklare ham at han skal laere det saa han snart kan sove alene hos sin faetter/kusine - som han elsker? For han spoerger jo om alt og siger altid "hvorfor" naar jeg fortaeller/forklare noget - saa jeg maa jo forklare hvorfor han ikke laengere kan have mig som "sovedyr"... eller hvad er dit input?
TAK
Lone