Brev:
Pasning hjemme
15. juli 2004
Alder:
3 år, 6 mdr.
Pasning hjemme
Vores 2 børn samme køn og med 16 md. imellem bliver passet hjemme, og har været dette altid. Den ældste er nu knap 3 ½ år.
Førhen..dengang vi som forældre var små var det måske mere set, at børnene blev passet hjemme til ca. skolestart..
Vi hører ofte en nedladende tone over vores beslutning. Som det bliver set på, som om det ligefrem er en skade?!
Hvorfor sådan..? Er også derhen af hvad vi kunne "tyde" hos egen sundhedspl. - Som om det er et "MUST" at det skal børn.
Ja, der er den manglende sociale kontakt..som i en evt. børnehave.Og legepladserne rundt omkring er ikke altid befolket. Men vi benytter mange andre muligheder, men ikke hvor den vedholdende kontakt er, og mht. netværk, så er der stort spring på børn i omgangskredsen.
Giver vi virkelig vores børn en "bjørnetjeneste" her med vores valg?
Til slut vil jeg sige at deres sprog er som voksnes (ej for at prale) Og de er begge glade og harmoniske.
Vi vil jo det bedste for os selv og vores børn....
Med venlig hilsen og på forhånd tak.