Brev:
Afviser mad
8. januar 2011
Alder:
7 mdr.
Afviser mad
Kære Helen!
Mange tak for dine uddybende svar. Det sætter jeg pris på.
Ang vores datter som nu er godt 7 måneder. Vi prøver at følge dit skema både med hensyn til mad og sovetider.
Det går udmærket med lurene om dagen og hun kommer også i seng mellem kl. 19.30 - 20 om aftenen.
Det går dog dårligere med maden. Vi har simpelthen så svært ved at få hende til at spise. Jeg synes hvert måltid er en kamp. Vi prøver hver gang at være positive, sige lyde og spise sammen for at gøre det hyggeligt. Men lige lidt hjælper det.
Jeg har prøvet med alt muligt. Hjemmelavet og færdigkøbt grød. Jeg kan slet ikke få hende til at spise grøntsagsmos. Lidt kartofler kan hun spise hvis det er i små bidder. Hun er også begyndt på rugbrød, men igen, hun spiser lidt, og afviser så resten.
Vi sover utrolig dårligt om natten, og har gjort det i virkelig lang tid. og jeg er selvfølgelig bange for at hun er sulten. Så jeg vil så gerne have hende til at spise noget mere. Hun har meget fast afføring, næsten læderagtigt. Jeg prøver med svedsker hver dag i grød og som frugt til mellemmåltid.
Med venlig hilsen
Helene