Brev:
Mad - vi mangler rytme
17. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Mad - vi mangler rytme
Kære Helen.
Tak for dit svar sidst, det var rigtig brugbart – og afføringstesten var heldigvis negativ. Efter 2 uger gik det over med hans diarré, men det var en lang kamp.
Nu er han imidlertid ovenpå igen, og er for det meste en glad og tilfreds lille dreng. Men maden er stadig svær.
Han drikker en smule men vender så hovedet væk og bliver sur hvis jeg prøver at proppe mere i ham.
Da han var 2-4 md. drak han ca.180 ml. hver 5 gange i døgnet. Nu gider han helst ikke ligge ned, og bliver ofte sur når vi kommer med flasken.
Vi mangler rytme.
Når han ikke gider drikke sin mælk, eller spise sin grød – er jeg tilbøjelig til at prøve igen og igen. Med det resultat at han enten bliver sur, eller drikker en lille smule af gangen. Dermed kommer hele dagen hurtigt til at handle om mad.
Dagen i går, hvor jeg har ladet være med at give ham lidt indimellem:
Kl.06.00 – 200 ml. mælk
Kl.10.00 – ca. 1 dl. grød (risgrød med frugtmos i) + vand
Kl.15.00 – 100 ml. mælk
kl.19.00 – ca 1.dl grøntsagsmos + vand
kl.23.30 – 200 ml. mælk
Er det nok? – Han vil gerne have mere om natten, men vi prøver at vænne ham af med natte-spiseriet og skubber det ved at give ham sut eller vand når han vågner om natten.
Hilsen