Brev:
Manglende appetit - 21 mdr.
17. januar 2011
Alder:
21 mdr.
Manglende appetit - 21 mdr.
Hej Helen.
Min søn er 21 mdr. og vejer 13 kg. Tror han er ca. 95 cm høj.
Han mangler ligesom appetit...
Han var syg lige inden jul og ca. 1 uge frem med feber, hoste og mgl. appetit.
Han blev rask lige inden nytår, men lige siden har han ikke rigtig haft lyst til så meget mad.
Lige når maden bliver serveret gider han ikke. Jeg lader ham så være, fordi jeg ved jeg ikke må gøre et nummer ud af det. Efter 5 min. nipper han så til det; men det er altid kun få bidder ved hvert måltid. Jeg stiller også mellemmåltider frem for jeg kan selvfølgelig ikke lide tanken om, at han skulle være sulten. Dem nipper han også kun lidt til.
Jeg overvejer lidt at droppe disse mellemmåltider. På den anden side, har jeg forstået at børn i denne alder "græsser" - dvs. spiser lidt hele tiden i stedet for et reelt måltid.
Min dagpleje påpegede, hvor lidt han havde spist i dag - det er derfor jeg nu skriver til dig. Han plejer nemlig at tage godt for sig, når han er hos hende. Men, som hun påpegede, så virker han glad og ser sund ud!
Hvor længe skal jeg "lade" denne fase stå på?
Med venlig hilsen
Annelie