Brev:
Brokker sig når han skal spise
17. januar 2011
Alder:
8 mdr.
Brokker sig når han skal spise
Hej Helen..
Håber du er kommet godt ind i det nye år og tak for de svar du allerede har givet os i 2010 =)
M blev for 14 dage siden forkølet og begyndte at hoste igen - har været ved lægen og der er ingen problemer med ørene eller lign. Så vi skal bare vente på at det forsvinder.. Øv nå men undre mig lidt over M spisevaner pt.
Inden han blev syg ville han gerne spise fast mad og gerne meget ad gangen da han er rigtig madglad. Han gider ikke rigtig flaske eller grød mere, men nu her hvor han blev syg er han ikke så meget for at spise fast mad. Han spiser max 2 - 3 skefulde hvorefter han laver en masse brokkelyde og vender hovedet væk når vi tilbyder ham mere. Munden er klappet helt i som en østers. ...
...
Han vil gerne spise frugtmos og andet flyende så jeg ved ikke om det kan være halsen der irriterer ham?? Vi giver ham flasken nu her hvor han ikke rigtig gider at spise andet så vi er sikker på han får nok .. Og det fungere da også nogenlunde.. Men hvor er vores madglade dreng blevet af??
Han trives ellers fint og virker tilpas. Så derfor undre det os at han ikke rigtig vil spise som han plejer.. Kan det være en fase/tigerspring eller ?? Kan se du har anbefalet andre at holde pause fra grød i en uges tid.. Ville det måske gavne os?? Eller er det en dum ide nu hvor han er kommet igang med fast mad..?
Håber du kan give os et svar på hvad det kan være!
På forhånd tak.
De bedste hilsner fra
Nadia & Jesper.